Kindertandheelkunde: dentale traumatologie in de praktijk

Hoewel trauma zich altijd onverwacht voordoet, liggen de directe, nauwkeurige diagnose en de onmiddellijk ingestelde therapie aan de basis van een goede prognose.

De juiste diagnostiek, het kiezen tussen een fysiologische of starre spalktechniek, het gebruik van calciumhydroxide versus MTA en andere calcium silicaatcementen, de strikte nazorg en de kennis van de genezingsprocessen zijn van belang bij de behandeling van trauma.

Aan de hand van klinische beelden, ‘uit het leven gegrepen’, zullen de volgende onderwerpen besproken worden:

* Diagnostiek

* Trauma in het melkgebit

* Intrusie / extrusie

* Wortelbreuken

Kan ik achteraf nog annuleren?

• Kan u niet aanwezig zijn, geef dit dan steeds door via mail aan ntugent@ugent.be of naar ghall@ugent.be
  • Indien je meer dan 21 dagen (vóór de start van een hoorcollege) of meer dan 30 dagen (vóór de start van een les met practicum) annuleert, dan krijg je 75% van het inschrijvingsgeld terugbetaald.  25% blijft dus verschuldigd als administratieve kost.
  • Indien je minder dan 21 dagen (vóór de start van een hoorcollege) of minder dan 30 dagen (vóór de start van een les met practicum) annuleert, dan krijg je niets terugbetaald.

Kindertandheelkunde: dentale traumatologie in de praktijk

Doelgroep: Algemeen tandarts

€ 370,00
Eventuele kortingsprijs afh. van uw profiel (zie winkelmandje)