FAQ

Veelgestelde vragen

Niet gevonden wat je zocht? Neem contact met ons op.

We beantwoorden jouw vraag via e-mail.

Hoe kan ik inschrijven voor een cursus?

1. Een profiel aanmaken op deze website

Dit kan door rechts bovenaan op ‘mijn profiel’ te klikken en je aan te melden. Je kan hiervoor best een persoonlijk email adres met bijhorend wachtwoord gebruiken (vb. Gmail, Hotmail, Telenet).

Het platform dient immers om 'levenslang' te gebruiken, vervelend als je profiel gelinkt is aan een werk email adres en je verandert van job. Hetzelfde geldt voor een UGent email adres, dit wordt afgesloten wanneer je afstudeert en kan dan niet meer gebruikt worden.  

2. De cursus aankopen via het winkelmandje

Wanneer je kan inschrijven voor een opleiding, zal er onderaan rechts op de cursuspagina een winkelmandje verschijnen. Ga naar de pagina van de gewenste opleiding en steek de cursus in het winkelmandje. Klik vervolgens rechts bovenaan op het icoontje van winkelmand om af te rekenen.

3. Afrekenen en betalen

Tijdens het betaalproces worden extra gegevens gevraagd voor de facturatie. Wanneer je geen waardebon hebt mag je op 'doorgaan' klikken. Indien je werkgever de cursus betaalt of je betaalt dit via een vennootschap, kan je het BTW-nummer/ondernemingsnummer invullen*. Betaal je de cursus zelf, klik dan op 'niet BTW-plichtig'. 

*Vergeet niet om BE te noteren voorafgaand aan het BTW-nummer. Klik op enter na ingeven van het BTW-nummer. Het nummer zal gecontroleerd worden door de Kruispuntbank van Ondernemingen. Wanneer het herkend wordt, worden de andere gegevens automatisch aangevuld. Klik tenslotte op verdergaan en betalen. 

Na online aankoop van de cursus ontvang je onmiddellijk een email met een factuur en alle info rond het annulatiebeleid.

Belangrijke info bij de inschrijving:

  • Iedereen die zich wil inschrijven voor een opleiding moet een apart profiel aanmaken. Het is niet mogelijk om met 1 profiel bijvoorbeeld 6 deelnemers in te schrijven die in hetzelfde bedrijf werken. Elke deelnemer krijgt namelijk een persoonlijk deelname attest en/of getuigschrift;
  • Het is erg belangrijk om ervoor te zorgen dat juiste gegevens worden doorgegeven die op de factuur moeten staan (vb. gegevens van de werkgever incl. BTW/KBO-nummer). Er kunnen geen facturen aangepast worden eenmaal die verstuurd zijn.
  • Een extra inschrijvingsbewijs kan opgevraagd worden via ghall@ugent.be.
  • Bij technische problemen, kan je terecht bij ghall@ugent.be.

Als de opleiding in aanmerking komt voor terugbetaling via de KMO-portefeuille, kan je hierover meer info vinden via volgende link: https://www.ugent.be/nl/opleidingen/levenslang-leren/kmo

Kan ik annuleren en wat zijn de voorwaarden?

Wil je je inschrijving annuleren? Gelieve dan een e-mail te sturen naar ghall@ugent.be

Afhankelijk van het type opleiding gelden er andere voorwaarden:

1. Postgraduaatsopleidingen en micro-credentials

Voor deze opleiding heb je je via Oasis (dus centraal aan de UGent) ingeschreven. Het studiegeld voor deze opleidingen bestaat uit een bedrag per studiepunt + een bedrag per opleiding voor de opleiding. Er is geen beurstarief mogelijk.

Hiervoor geldt het volgende:

  • Vóór de start van het academiejaar: je krijgt het volledige studiegeld terug.
  • Binnen de 14 dagen na inschrijving: je krijgt het volledige studiegeld terug. 
  • Na de start van het academiejaar en vóór 1 december: je dient enkel het bedrag per opleiding te betalen.(*)
  • Na 30 november en vóór 15 maart: je dient het bijzonder studiegeld, de eerste semestervakken en de jaarvakken te betalen.(*)
  • Vanaf 15 maart: je kan geen studiegeld terugkrijgen.

Je kan zelf je contract stopzetten via Oasis. Meer info vind je hier. Vervolgens zal de terugbetaling automatisch geregeld worden. Heb je toch nog vragen? Stuur dan een e-mail naar studiegeld@ugent.be.

(*) Het bijzonder studiegeld voor de opleiding enkel kan kwijtgescholden worden na overleg met de programmaverantwoordelijke.

2. Alle andere opleidingen (inschrijving via The GHALL)

Stuur een e-mail naar ghall@ugent.be. De datum van annuleren is de datum waarop we jouw e-mail hebben ontvangen. 

Volgende terugbetalingsvoorwaarden zijn van toepassing:

  • Je annuleert op minder dan 1 week voor de start van de opleiding OF tijdens de opleiding zelf: je kan geen studiegeld terugkrijgen. Het studiegeld is 100% verschuldigd.
  • Je annuleert 1 tot 4 weken voor de start van de opleiding: je krijgt 75% van het studiegeld terugbetaald. Het studiegeld is dus 25% verschuldigd.
  • Je annuleert meer dan 4 weken voor de start van de opleiding: je krijgt het volledige studiegeld terugbetaald.

Indien een opleiding er eigen annulatievoorwaarden op na houdt, dan zal dit steeds vermeld staan bij de opleiding zelf. Indien er niets vermeld staat, dan gelden bovenstaande afspraken.

Neem contact op bij omstandigheden van overmacht (vb. overlijden, ernstige ziekte) en we bekijken de situatie.

 

Kan ik betalen met KMO-portefeuille?

Ja dit kan. 

  • Voor opleidingen waarvoor je via deze website bent ingeschreven vind je de instructies hier.
  • Voor postgraduaatsopleidingen is er een ander erkenningsnummer. Dit vind je hier terug.

Krijg ik een UGent-studentenkaart?

Neen, behalve wanneer je bent ingeschreven voor één van onze postgraduaatsopleidingen

Kan ik nog ter plekke inschrijven?

Neen, je dient vooraf in te schrijven voor een opleidingsactiviteit via deze website of volgens de instructies die bij de activiteit vermeld staan.

Wanneer inschrijven via de website van The Ghall mogelijk is, zal er een winkelmandje bij de activiteit staan. 

Kan ik voor iemand anders inschrijven via mijn account?

Neen, elke deelnemer moet zich registreren op de website door een apart profiel aan te maken.

Dit komt omdat er een persoonlijk dashboard gekoppeld wordt aan jouw login. Een deelnemer krijgt op die manier eventuele deelnameattesten of getuigschriften bij opleidingsactiviteiten en die zijn persoonlijk.

Ben ik verzekerd?

Ja, indien je bent ingeschreven voor een activiteit levenslang leren, dan ben je ook verzekerd voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid.

Wanneer je bent ingelogd, verschijnt er onderaan de website van The Ghall een link naar 'info verzekering'. Daar vind je onder meer de voorwaarden en aangifteformulieren.

Wat is een micro-credential?

Micro-credentials zijn korte academische opleidingen die voldoen aan de hoge kwaliteitsstandaarden van de Universiteit Gent. Zowel inhoudelijk als praktisch is de uitbouw van een micro-credential in de eerste plaats gericht op de noden van professionals. De focus van de opleiding ligt op een welomlijnde set aan leerresultaten, afgestemd op het beoogde publiek.

Ze bestaan uit een beperkt aantal vakken waaraan studiepunten of credits zijn gekoppeld. Voor het volgen van een micro-credential zet je dan ook leerkrediet in. Doorloop je de opleiding met succes, dan ontvang je creditbewijzen van de afzonderlijke vakken en een erkend getuigschrift dat een duidelijke meerwaarde biedt voor professionals en werkgevers. De credits en competenties die je behaalt met een micro-credential worden erkend in je verdere loopbaan, ook internationaal en kunnen bijvoorbeeld ook leiden tot vrijstellingen bij vervolgopleidingen, ook bij andere instellingen en organisaties.