Forensische psychiatrie en psychologie

DLLL000003
Nederlands

Sinds geruime tijd wordt regelmatig verwezen naar de nood aan een specifieke praktijkgerichte academische opleiding in de forensische psychiatrie en psychologie. Bovendien wordt een toenemend aantal gedragsdeskundigen betrokken bij forensisch psychiatrische deeltaken, in het kader van deskundigenonderzoeken, het gevangeniswezen, ambulante en residentiële hulpverlening.

De organisatie van deze opleiding wordt verzekerd door een samenwerkingsverband van vier Vlaamse universiteiten: UAntwerpen, VU Brussel, UGent en KULeuven.

Inschrijven gebeurt via UAntwerpen.

Hoe stel je je kandidaat?

Belangstellenden kunnen hun kandidatuur indienen bij het secretariaat met:

• een gemotiveerd schrijven (max. 1 A4)
  • curriculum vitae (met vermelding van e-mail adres)
  • een kopie van hun diploma (belangrijk!)

Er kan om de 2 jaar ingeschreven worden voor deze opleiding. De volgende opleiding start in het najaar 2024. Meer informatie volgt later.

Meer info over het programma kan je hier vinden.

Schrijf je hier in voor lessen uit deze cursus

Forensische psychiatrie en psychologie

Beschrijving

Deze opleiding bestaat uit 2 jaren.

Jaar 1: december 2024 - april 2025

Jaar 2: december 2025 - mei 2026

(onder voorbehoud van wijzigingen)

Toelatingsvoorwaarden