Radioprotectie, diagnostisch gebruik van X-stralen

DLLL000019
Nederlands

Dit is een opleidingsprogramma voor het bekomen van een attest van bekwaamheid in het gebruik van X-stralen voor doeleinden van medische diagnose of voor radioscopisch gestuurde behandelingen.

Dit programma is conform met de vereisten gesteld door het Federaal Agentschap voor Nucleaire Controle in het K.B. van 20 juli 2001.

De onderwijstaal van deze permanente vorming is Nederlands.

Inschrijven kan tot en met de start van de opleiding in februari 2025.

Lesgevers

• Prof. Dr. Ir. K. Bacher, Vakgroep Structuur en Herstel van de Mens, Universiteit Gent, wetenschappelijk coördinator van de opleiding
  • Prof. Dr. Ir. Pim Pullens, Vakgroep Diagnostische Wetenschappen, Universiteit Gent

De opleiding omvat 12 sessies, die telkens doorgaan op woensdagavond vanaf 19u00. De lessenreeks gaat door in het 2e semester (van februari tot juni).

Data van de sessies: tbc

De presentaties en lesopnames kunnen na elke sessie geraadpleegd worden op Ufora. Om toegang te krijgen tot het lesmateriaal, dient u zich eerst te registreren (Ga naar Ufora > klik op “registratie voor niet-UGent gebruikers”). Na uw registratie, kan de beheerder van de opleiding u toevoegen aan de cursus.

Het examen gaat door in juni 2025 (concrete datum volgt nog) en bestaat uit een multiple choice kennistoets op een computer op campus UZ Gent.

De aanwezigheid tijdens de sessies en de evaluatie aan het einde van de opleiding bepalen of de deelnemer slaagt en een getuigschrift van de Universiteit Gent ontvangt.

Bijkomende inlichtingen

Medical.Physics@UGent.be

Radioprotectie, diagnostisch gebruik van X-stralen

Toelatingsvoorwaarden:

• diploma van arts of Master of Medicine in de Geneeskunde
  • ingeschreven zijn in het laatste jaar Master of Medicine in de Geneeskunde (afstudeerjaar)

Opmerkingen

Je kan inschrijven tot begin februari 2025.

€ 465,00
Eventuele kortingsprijs afh. van uw profiel (zie winkelmandje)