Beginselen der ECG

Deze cursus brengt je de basisbeginselen bij voor het afnemen en interpreteren van een elektrocardiogram. Het gaat om een kortlopende opleiding met zelfstudie (lesopnames) en een on campus boostersessie (herhaling theorie + praktijkoefeningen). De cursus eindigt met een schriftelijk examen. Wanneer je hiervoor slaagt ontvang je een getuigschrift. Dit getuigschrift is ook nodig om de nodige RIZIV-code als arts te kunnen toepassen.

Deze inhoud maakt sinds enkele jaren deel uit van de Master in de Geneeskunde (vak Verdiepend Klinisch Redeneren). Artsen uit het werkveld die deze inhoud niet gekregen hebben of hiervoor niet slaagden kunnen via deze weg een getuigschrift behalen.

Alles over de toelatingsvoorwaarden vind je onderaan deze pagina.

De 8 lesvideo's en 11 PowerPointpresentaties kunnen op eigen tempo gevolgd worden via het leerplatform Ufora. Je krijgt toegang tot dit platform na inschrijving.

Daarnaast is er:

• 1 online lesmoment op 22/04/2024 van 16u tot 17u30.
  • 1 fysieke boostersessie met praktijkoefeningen on campus (Auditorium D, Campus UZ Gent) op 04/06/2024 van 9u tot 10u45.
  • Het schriftelijk examen op vrijdag 07/06/2024 om 13u (Auditorium E, Campus UZ Gent en Auditorium 2, FPPW)

De inschrijvingen voor deze cursus zijn afgesloten.

Toch interesse? Stuur dan een e-mail naar ghall@ugent.be en we noteren jouw naam. Wanneer de volgende editie bekend is, dan word je hiervan op de hoogte gebracht.

Schrijf je hier in voor lessen uit deze cursus

Beginselen der ECG

Beschrijving

Uitzonderingsregel studenten Master Geneeskunde

Studenten die ingeschreven zijn in de Masteropleiding Geneeskunde en het vak Verdiepend Klinisch Redeneren opnemen in het curriculum moeten NIET betalen. Als student kies je bij het inschrijven voor de uitzonderingsprijs ( 0 euro).
Studenten moeten zich wel degelijk ook inschrijven via deze pagina, aangezien na positieve evaluatie het getuigschrift ECG via deze weg wordt uitgereikt.

Toelatingsvoorwaarden
  • Master in de Geneeskunde
  • Master in de Biomedische Wetenschappen
  • Master in de Kinesitherapie
  • Bachelor in de Verpleegkunde

Niet in het bezit van één van bovenstaande diploma's, maar wel interesse? Stuur jouw motivatie en cv dan door naar ghall@ugent.be en wij bekijken of je aan de begincompetenties voldoet.