Studiedagen Sportpsychologie

Op 30 en 31 oktober 2023 organiseert de Universiteit Gent, in samenwerking met de GHALL, KU Leuven en VUB twee studiedagen rond verschillende thema’s binnen de sportpsychologie.

De eerste dag staat in het teken van de relatie tussen prestatie en welbevinden in de sport. Het streven naar topprestaties in de sportwereld wordt vaak geassocieerd met een intense druk en hoge verwachtingen, wat de balans tussen prestatie en welbevinden kan verstoren. Dit spanningsveld is des te uitdagender in high-performance culturen, waar atleten gedreven worden om grenzen te verleggen en voortdurend te excelleren. Binnen deze context speelt de sportpsycholoog een essentiële rol. De expertise van een sportpsycholoog ligt in het vermogen het spanningsveld om te buigen en een synergie tussen prestatie en welbevinden tot stand te brengen.

Op de tweede dag staat de praktische toepassing van sportpsychologie centraal. De sprekers zullen uitgebreid behandelen hoe men mentale vaardigheden kan aanleren aan sporters, niet alleen binnen de traditionele sporten zoals tennis, maar ook in minder gangbare sportdisciplines zoals extreme sports, e-sports en denksporten.

Het volledige programma kan je hier terugvinden.

Prijs

De inschrijvingsprijs per studiedag bedraagt €60 voor externen en €15 voor studenten. (studenten kunnen de uitzonderingsprijs aanduiden bij het afrekenen).

Inschrijven kan tot en met dinsdag 24 oktober 2023.

Locatie

Beide studiedagen zullen doorgaan in Auditorium E, Blok B, UZ Gent van 8u30 tot 16u30.

Catering

Lunch wordt voorzien, gelieve een email te sturen naar ghall@ugent.be indien je een vegetarische optie wenst.

Schrijf je hier in voor lessen uit deze cursus

DAG 1: Prestatie en welbevinden in sport: spanningsveld of synergie?

Beschrijving

De studiedagen gaan door in Auditorium E, Blok B op het UZ Gent, Corneel Heymanslaan 10, 9000 Gent.

De kostprijs bedraagt €60 euro per dag. Studenten kunnen deelnemen voor €15 per dag (uitzonderingsprijs aanduiden bij afrekenen).

Inschrijven kan tot en met dinsdag 24 oktober.

Lunch wordt voorzien. Wie een vegetarische optie wenst: gelieve te mailen naar ghall@ugent.be

DAG 2: Toegepaste sportpsychologie

Beschrijving

De studiedagen gaan door in Auditorium E, Blok B op het UZ Gent, Corneel Heymanslaan 10, 9000 Gent.

Inschrijven kan tot en met dinsdag 24 oktober.

Lunch wordt voorzien. Wie een vegetarische optie wenst: gelieve te mailen naar ghall@ugent.be .